Uncategorized, World tour 2017

World tour day 1 – Stockholm and Citystylisterna

Igår började jag en efterlängtad resa! Jag kommer att vara på resande fot i 6 veckor. Ett varv runt jorden blir det.  Första stoppet är Stockholm, där jag befinner mig just nu, dag två. Jag ska vara här till på fredag då jag reser vidare till New York. Där kommer jag att vara till nästa veckas onsdag och sedan bär det av till Columbus där tävlingen Arnold Classic hålls på lördag den 4 mars. I Columbus kommer jag att stanna till onsdagen den 8 mars och åker sedan vidare till Los Angeles där jag också ska köra en tävling. På måndagen den 13:e reser jag vidare till Melbourne, Australien. Där tävlar jag i Arnold Classic Australia på lördagen den 18 mars och efter det så kommer jag att stanna två veckor i Australien. Jag kommer att åka på promotion tour med mina sponsorer Scitec Nutrition och vi kommer att resa runt i hela Australien och besöka olika gym, butiker mm. Med på touren kommer också Cedric McMillan samt några killar från Scitec kontoret i Budapest och Australien. Jag ser enormt mycket fram emot detta!

Det var i stora drag hur min resa kommer att se ut, men jag ska ge er mer detaljer under resans gång. I detta inlägg ska jag skriva om dag ett.

Tisdag 21 Mars

Klockan ringde redan klockan 05:00. Flyget skulle gå 8:45, men orsaken till den tidiga väckningen var att jag inte hunnit packa klart. Packa och packa upp är verkligen inte något jag tycker är sådär jätte skoj faktiskt. Tre timmar senare och med två stora bagage, en ryggsäck och en bag så stod jag redo för avfärd till Stockholm via Helsingfors.

Jag hade med mig frukost på flyget

Väl framme på Arlanda tog jag bussen till Västerås där jag besökte CityStylisterna. Där blev jag ompysslad från topp till tå! Josefin gjorde en ansiktsbehandling, rengöring, återfuktning, huvudmassage, jag minns inte riktigt allt för jag råkade somna mellan varven.

Efter detta fixade Linda mina fransar. Jag fick ett helt nytt set med lösögonfransar och oj vad fina de blev! Jag brukar inte ha lösögonfransar, men efter detta besök kommer jag definitivt att besöka Linda igen.

Resultatet av mina fransar. Utan maskara!

Efter att jag fått mina fransar fixade kom Sophia till salongen för att spraytanna mig. Eftersom jag har en tvådagars fotografering så vill jag vara lite brun och fin. Hon använde en färg som heter B.Gorgeous och den lever verkligen upp till sitt namn. Den blir inte orangebrun som de flesta andra färger, utan man får en riktigt chokladbrun fräsch färg. Denna färg kan man beställa hem HÄR. Man kan nu också beställa den till Finland! Brun-utan-sol paketet fick följa med mig hem.

Tusen tack för en lyxig dag tjejer!

Efter mitt besök hos Citystilist-tjejerna så tog jag tåget till Stockholm Centralstation och checkade in på mitt hotell. Klockan var 22 innan jag checkade in, så det var bara att äta lite mat och sedan krypa ner under täcket. Dag två och fotografering med Nocco väntade dagen efter, men detta får ni läsa om i nästa inlägg. Nu är klockan läggdags igen. Godnatt!